30 oktober 2014

DIY: Update Oude Mandjes!


Ik had dus een mandje. Een klein schattig rond mandje. Ooit gekocht met Dorus, op onze eerste gezamenlijke kringloopronde in Delft. Het mooie aan Delft is dat er heel veel leuke winkeltjes op loopafstand van elkaar zijn, niet gek dus dat dit één van onze favoriete bezigheden was. Moeten we snel weer eens doen.




Oké, het mandje dus. Drie jaar geleden hield ik erg van natuurlijke materialen en texturen. Nu houd ik nog steeds wel van oud hout maar de rest mag wel wat minder. Dit mandje wegdoen is echter geen optie! Kijk nu hoe mooi hij gemaakt is!




Tijd voor een kleine make-over! Wist je dat je dit spul gewoon kon schilderen? Ik niet. Niet zeker in ieder geval, dus dit was nogal een gok. 'In het ergste geval' zei ik tegen mezelf 'kan ik de verf er nog wel uitspoelen onder de kraan. Of in de wasmachine in een oude kussensloop. Hoop ik.' Ik probeerde het maar gewoon en verrek, een paar weken later ziet het er nog perfect uit. Het kan!




Ik gebruikte acrylverf, omdat dat op waterbasis is, en verdunde het flink. Zo wilde ik er voor zorgen dat de verf echt in het materiaal zou trekken en niet als een laagje erop bleef liggen.




Ondanks het verdunnen dekte de eerste laag donkergrijs meteen.




Het wit had twee laagjes nodig, de eerste laag leek wel te dekken maar droogde toch nog ietwat doorzichtig op.






Dit was mijn eerste ontwerp ontwerp en toen ik klaar was vond ik hem veel te saai.




Het enige wat hij nog nodig had was een band lichtgrijs et voila, I'm digging it!






Een heel verschil en een tweede leven! Ik zou zeggen, missie geslaagd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten